


Bissens valpar äter, sover och vilar på styvmor
2026-05-21 födde Bissen, CideLott’s Blackhawk en kull med Buevang Milo som far. Bissen avled samma dag som valparna föddes, men tack vare Opalens kennel och Zahara har valparna fått en amma. Fem hanar, två röda och tre svarta med tanteckning samt två tikar, en röd och en svart med tanteckning lämnar hon efter sig.
SVT gjorde ett inslag om valparna och dess öde i Västnytt den 5 juni och senare i Landet Runt den 14 juni.

Mor SEVCH CideLott’s Blackhawk var viltspårschampion och utställningsmeriterad och användes till vardags för jakt och bruksträning.

Far DKCH(S) KBHV23 KBHJV23 DKJUCH DKHV23 FUHOPEEU23 SPORPR Buevang Milo från Danmark har vunnit det mesta man kan vinna.
Båda föräldrarna med utmärkt temperament och väldigt sociala. Passar utmärkt till jakt, sällskap och alla tänkbara aktiviteter som man kan ha en tax till och många fler.
Mer information om Bissen och hennes valpar finns på SKK:s sidor, t.ex. Köpahund.
Om ni är intresserade av att köpa en av Bissens valpar har jag sammanställt ett litet textdokument som kan vara bra att ha som underlag innan ni kontaktar mig.
PDF-format eller ODT (Word m.fl.).
Kontakta Mats på e-post eller telefon 076-6017757.
